Vážení klienti,
v poslednom čase sme v Slovenskej republike zaznamenali nárast podvodov mieriacich na platobné karty.
Dovoľujeme si Vás upozorniť na dva veľmi časté varianty podvodných e-mailov a SMS, pomocou ktorých sa podvodníci snažia získať čísla platobných kariet a následne ich zneužiť na neoprávnené transakcie.
Blokovanie Vašej karty
E-mail vyzerá, že bol odoslaný z banky, informuje užívateľa o blokovaní platobnej karty a vyzýva ho k otvoreniu priloženého odkazu a zadaniu čísla karty a ďalších údajov.
Banka touto cestou klientov nikdy o blokovaní karty neinformuje, navyše adresa odosielateľa ani webová stránka s formulárom nepatria banke.
Nedoručená zásielka
E-mail vyzerá, že bol odoslaný prepravnou spoločnosťou a informuje užívateľa o zásielke. Doručenie zásielky podmieňuje okamžitým uhradením tohto poplatku. Súčasťou e-mailu je odkaz na falošnú platobnú bránu.
Žiadna zo zasielateľských spoločností (WebSupport, Slovenská pošta, DHL...) nezasiela takúto požiadavku na doplatenie poplatku, navyše adresa odosielateľa e-mailu nepatrí danej spoločnosti.
Dôrazne odporúčame na podobné e-maily ani SMS nereagovať, neotvárať odkazy v nich a nezadávať žiadne údaje. V prípade, ak si nie ste istí pravosťou podobnej správy, môžete si ju overiť na Infolinke +421 2 6920 2090 alebo na infolinke konkrétnej zasielateľskej spoločnosti.
Ucelený prehľad najčastejších kartových podvodov a ďalšie tipy, ako sa im vyhnúť, nájdete na našom webe: https://unicreditbank.sk/bezpecnost
Ukážky podvodných e-mailov: