3D Secure

Spúšťame nový spôsob zabezpečenia potvrdzovania platieb kartou na internete

3D Secure predstavuje moderné zabezpečenie platieb kartou na internete. Zabezpečenie 3D Secure je dostupné pre všetky typy platobných kariet a jeho použitie je pre všetkých držiteľov kariet úplne zadarmo prostredníctvom oznámení, tzv. push notifikácií, v mobilných aplikáciách Smart Banking alebo Smart Kľúč, alebo v ich firemnom variante Business Smart Banking od UniCredit Bank.

 

Buďte pripravení! Dohodnite si a aktivujte si aplikácie Smart Banking alebo Smart Kľúč, alebo ich firemný variant.

Po novom budete od januára 2021 potvrdzovať platby jednoduchšie, rýchlejšie, ešte bezpečnejšie ako doposiaľ a v súlade s bezpečnostnými štandardmi. Už nebudete musieť prepisovať žiadne kódy z SMS, platby platobnou kartou v internetových obchodoch budete autorizovať pomocou oznámení v aplikáciách Smart Banking alebo Smart Kľúč, alebo v ich firemnom variante.

Nejčastejšie dôvody, prečo neprichádzajú oznámenia tzv. push notifikácie

DÔLEŽITÉ


Aby ste od januára 2021 mohli potvrdzovať 3D Secure platby kartou na internete, je potrebné mať nainštalovanú a zaktivovanú aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč vo svojom mobilnom telefóne. Po novom budete namiesto používania SMS kódu na potvrdenie svojich internetových platieb používať aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč.

AKO TO BUDE FUNGOVAŤ?


3DSecure platba

  1. Po zadaní platby kartou v internetovom obchode Vám (držiteľovi karty) bude do vybranej mobilnej aplikácie nainštalovanej vo Vašom mobilnom telefóne doručené oznámenie (push notifikácia) s výzvou na potvrdenie platby.
  2. Po kliknutí na doručené oznámenie prejdete automaticky na obrazovku potvrdenia platby v aplikácii Smart Banking/Smart Kľúč.
  3. Platbu kartou potvrdíte rovnako ako platbu v aplikácii Smart Banking/Smart Kľúč, teda svojím biometrickým údajom (napr. odtlačkom prsta) alebo PIN kódom.
  4. Po úspešnom overení platby v aplikácii mobilného bankovníctva pokračujte v dokončení platby a v nákupe na internete

 

AKO ZÍSKAŤ APLIKÁCIU SMART BANKING ALEBO BUSINESS SMART BANKING?


Stiahnite si Smart Banking do svojho mobilu.

  qrkod

 

Stiahnite si Business Smart Banking do svojho mobilu.   

 

 

Keď používate Online Banking:

  1. Vo svojom internetovom bankovníctve prejdite na: podrobnosti o účte – mobilné služby – Smart Banking alebo Business Smart Banking.
  2. My Vám zašleme aktivačné kódy prostredníctvom SMS (zoberte, prosíme, na vedomie: aktivačné kódy Vám budú zaslané nasledujúci pracovný deň).
  3. Otvorte aplikáciu vo svojom mobile a aktivujte ju pomocou Užívateľského čísla internetového bankovníctva a kódov z SMS.

Pokiaľ internetové bankovníctvo nepoužívate, môžete si aktivovať Smart Banking na našej Infolinke +421 2 6920 2090, v akejkoľvek pobočke našej banky alebo u svojho bankára.

 

Viac informácií o aktivácii aplikácie nájdete na našej webovej stránke pre Smart Banking alebo Business Smart Banking.

 

ČO AK NECHCEM POUŽÍVAŤ VAŠU APLIKÁCIU SMART BANKING ALEBO BUSINESS SMART BANKING?

 

V takom prípade si ako držiteľ platobnej karty môžete v aplikácii Smart Banking alebo Business Smart Banking aktivovať len Smart Kľúč.

 

 

AKO ZÍSKAŤ APLIKÁCIU SMART KĽÚČ?


 

  qrkod

 

SMART KĽÚČ A JEHO VÝHODY


Bezpečnostný kľúč Vám bude slúžiť na autorizované podpisovanie transakcií platobnou kartou. Aké sú výhody Smart Kľúča?

  • Je zadarmo a k dispozícii 24/7.
  • Aktuálne najbezpečnejší štandard na trhu (v súlade so smernicami EÚ).
  • Možnosť použitia biometrickej identifikácie (odtlačok prsta, Face ID).
  • Vďaka aplikácii v telefóne máte možnosť autorizovať platby na internete kedykoľvek a kdekoľvek.
  • Smart Kľúčom je možné potvrdzovať platby na internete pre všetky Vaše karty UniCredit Bank.

Viac informácií o aktivácii aplikácie nájdete na našej webovej stránke pre Smart Kľúč.

NA ČO NEZABUDNÚŤ


Aby ste mohli nový spôsob potvrdzovania platieb kartou na internete využívať, je nevyhnutné, aby ste mali svoj telefón pripojený na internet a aby ste mali vo svojom telefóne, rovnako ako aj v aplikáciách Smart Banking alebo Smart Kľúč, alebo v ich firemnom variante, povolené doručovanie oznámení (push notifikácií). Overte si, prosíme, toto nastavenie. Jednoduchý návod, ako si oznámenie zapnúť, nájdete na našich webových stránkach tu.

 

ČO AK NECHCEM POUŽÍVAŤ ŽIADNU MOBILNÚ APLIKÁCIU?


Ak nebudete chcieť používať jednu z vybraných mobilných aplikácií, je potrebné v prípade nákupu v internetovom obchode vybrať iný spôsob platby, ako je platba platobnou kartou.

NAJČASTEJŠIE OTÁZKY K 3D SECURE ZABEZPEČENIU


Čo je to oznámenie (push notifikácia) v mobilnej aplikácii Smart Banking/Smart Kľúč?

  • Ide o oznámenie, ktorým držiteľ karty potvrdzuje platby kartou v internetových obchodoch, zobrazené v mobilnom telefóne držiteľa karty alebo v aplikácii Smart Banking/Smart Kľúč.

Čo ak nemám založený účet v UniCredit Bank, ale len platobnú kartu?

  • V takom prípade Vám odporúčame dojednanie aplikácie Smart Kľúč v aplikácií Smart Banking v akejkoľvek pobočke UniCredit Bank, ktorá Vám umožní aj naďalej používať kartu bezpečným spôsobom pri platbách v internetových obchodoch.

Čo ak mi nepríde potvrdzovacie oznámenie pre platbu kartou do mobilného telefónu?

  • Najskôr sa presvedčte, či naozaj nakupujete u obchodníka podporujúceho 3D Secure zabezpečenie. Pri nákupoch u obchodníkov nepodporujúcich 3D Secure sa platby oznámením (push notifikáciou) v aplikáciách Smart Banking/Smart Kľúč nepotvrdzujú.
  • V prípade, ak ste nedostali oznámenie do aplikácie Smart Banking/Smart Kľúč na potvrdenie platby, skontrolujte pripojenie na internet a skúste platbu zrušiť a opakovať znovu.
  • Ak Vám push notifikácia nepríde, alebo príde do telefónu s iným telefónnym číslom, ako očakávate, potom kontaktujte našu Infolinku +421 2 6920 2090 alebo navštívte akúkoľvek pobočku banky.

Čo ak na internete platím viacerými kartami (osobné/firemné) a mám len jeden mobilný telefón?

  • Ak máte aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč, tak Vám potvrdzovacie oznámenie príde do Vášho mobilného telefónu bez ohľadu na to, akú platobnú kartu ste pri platbe v internetovom obchode zvolili.

Čo mám robiť pri strate alebo odcudzení karty?

  • Pri strate platobnej karty je nutné kartu ihneď blokovať proti ďalšiemu použitiu. Pre blokáciu karty kontaktujte Infolinku +421 2 6920 2090.
  • Na Infolinke s Vami okamžite kartu zablokujeme proti ďalšiemu zneužitiu a dohodneme sa s Vami na vydaní novej platobnej karty.

Čo mám robiť pri strate mobilného telefónu?

  • Pri strate mobilného telefónu sa, prosíme, obráťte štandardnou cestou na svojho mobilného operátora.
  • Odporúčame Vám overiť si, že ste spolu s telefónom nestratili aj svoju platobnú kartu. V takom prípade je nutné uskutočniť blokáciu platobnej karty na našej Infolinke +421 2 6920 2090.

Máte obavy z podvodného získania údajov z platobnej karty na internete?

  • Pri 3D Secure platbe kartou u internetového obchodníka sú citlivé údaje z platobnej karty oznamované len banke, ktorá potvrdzuje Vašu platbu.

Môžem používanie nového zabezpečenia 3D Secure na svojej karte odmietnuť?

  • Používanie nového zabezpečenia 3D Secure na potvrdzovanie platieb kartou na internete je povinné pre všetkých držiteľov platobných kariet.
  • V prípade, ak nebudete chcieť používať aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč na potvrdzovanie internetových platieb, odporúčame si pre nákup v internetovom obchode zvoliť iný spôsob platby, ako je platba kartou.

Môžem si k jednej platobnej karte zaregistrovať viac telefónnych čísel alebo aplikáciu Smart Banking/Smart Kľúč?

  • Bohužiaľ, nie, k jednej karte je možné si zaregistrovať len jedno telefónne číslo. Naopak, v rámci jednej aplikácie Smart Banking/Smart Kľúč budete potvrdzovať platby všetkými svojimi platobnými kartami.

Môžem platiť kartou na internete u obchodníkov, ktorí nepodporujú 3D Secure zabezpečenie?

  • Jedinou podmienkou pre nákupy na internete sú povolené internetové platby bez 3D Secure zabezpečenie na Vašej karte.

Ako spoznám dôveryhodného internetového obchodníka?

  • Kartu používajte len na stránkach, ktoré majú zabezpečený prenos dát (SSL protokol) – v riadku adresy internetového prehliadača sa zobrazí https:// a ikonka visiaceho zámku.
  • U internetových obchodníkov však nie je možné zaručiť maximálnu možnú bezpečnosť, a preto dávajte vždy prednosť e-shopom, ktoré podporujú technológiu 3D Secure. Taký obchod je označený logami:   
Visa karta | UniCredit Bank - přední strana
 
Visa karta | UniCredit Bank - zadní strana

Aká je platnosť oznámenia?

  • Platnosť oznámenia je 3 minúty od jeho doručenia. V prípade, ak dôjde k vypršaniu platnosti oznámenia (push notifikácie) či súvisiaceho nákupu, je nutné, aby držiteľ karty zopakoval nákup alebo platbu kartou v danom internetovom obchode.

Môžem potvrdzovať platby pomocou rootovaného / jailbreakového zariadenia?

  • Autentifikácia 3DS Push na rootovanom (a aj inak "podozrivom") zariadení je výslovne zakázaná zo strany smernice Európskej únie o platobných službách. Z toho dôvodu nemožno platby 3DS potvrdzovať na rootovanom, jailbreakovanom zariadení.

Aké údaje z platobnej karty zadávam pri internetovej platbe?

  • Pri platbe kartou u internetového obchodníka sú povinné údaje číslo a platnosť karty a bezpečnostný CVC2/CVV2 kód (tri číslice pri podpisovom prúžku na zadnej strane karty).
  • Ak internetový obchodník podporuje zabezpečenie 3D Secure, budete na potvrdenie platby kartou vyzvaní pomocou oznámenia v aplikácii Smart Banking alebo Smart Kľúč.

Akou kartou môžem platiť na internete so zabezpečením 3D Secure?

  • Z našich kariet môžete využiť akúkoľvek kartu Visa alebo Mastercard. Všetky debetné a kreditné karty vydávané UniCredit Bank podporujú novú službu 3D Secure.
  • Nakupovať kartou na internete je možné so všetkými platobnými kartami UniCredit Bank, pri ktorých má ich majiteľ povolené internetové platby a nastavenú dostatočnú výšku limitu pre platby na internete. Nastavenie je možné jednoducho meniť či skontrolovať v internetovom bankovníctve alebo v mobilnej aplikácii Smart Banking, či na Infolinke +421 2 6920 2090.

Je platobná karta aktívna pre platby na internete pri jej prevzatí?

Všetky nové platobné karty sú z dôvodu bezpečnosti automaticky vydávané neaktívne na akékoľvek použitie.

  • Svoju platobnú kartu si môžete aktivovať cez bankomat dopytom na zostatok, výberom alebo kontaktujte Infolinku UniCredit Bank na telefónnom čísle +421 2 6920 2090.

ZÁLEŽÍ NÁM NA VAŠEJ BEZPEČNOSTI


  • Naša aplikácia sa riadi najvyššími bezpečnostnými štandardmi.
  • Vďaka množstvu ochranných funkcií je mobilná aplikácia veľmi dobre chránená pred počítačovými útokmi.
  • Celá komunikácia s bankou cez aplikáciu je šifrovaná.
  • Aplikácia Smart Banking je prepojená priamo s Vaším mobilným telefónom, pričom nie sú ukladané žiadne citlivé informácie.
  • Všetky Vaše prihlásenia a podpisy platieb v aplikácii sú chránené prostredníctvom PIN kódu (pre aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč), odtlačkom prsta alebo technológiou Face ID.
  • PIN kód (pre aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč) je jedinečný, pretože si ho volíte sami a musí obsahovať 6 až 8 čísel.
  • Ak je PIN kód (pre aplikáciu Smart Banking alebo Smart Kľúč) zadaný 3x nesprávne, dôjde k zablokovaniu  užívateľa.
  • Odhlásenie prebehne automaticky po 3 minútach Vašej nečinnosti.
  • Maximálna suma, ktorú môžete cez mobilné bankovníctvo poslať, je 3 300 € (tento limit sa nevzťahuje na platby kartou na internete).
Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo