Použitie platobných kariet

  • Výber hotovosti v bankomate

Hotovosť je možné vybrať z ktoréhokoľvek bankomatu v SR alebo zahraničí označeného rovnakým logom, aké je uvedené na vašej platobnej karte. Pre túto transakciu sa vždy vyžaduje PIN kód.

Banka účtuje svojim klientom, ktorí vyberajú hotovosť z bankomatov, iba poplatok uvedený v platnom Cenníku UniCredit Bank.


Prirážka za použitie karty v bankomatoch


Ak urobíte výber hotovosti z cudzieho bankomatu, môže sa stať, že vám majiteľ bankomatu bude účtovať dodatočný poplatok za použitie bankomatu.

O dodatočnom poplatku by vás majiteľ zariadenia mal informovať na obrazovke bankomatu (napr. jeho výška, názov bankomatu majiteľa a pod.) v rovnakom jazyku, ktorý ste si zvolili pre použitie bankomatu.

Ak nesúhlasíte s poplatkom, mali by ste mať možnosť zrušiť výber hotovosti. Nejde o poplatok účtovaný UniCredit Bank.

  • Výber hotovosti v pobočke − Cash Advance

 Hotovosť si prostredníctvom karty môžete vybrať aj v pokladniciach banky, na pracoviskách iných bánk a v zmenárňach, ktoré sú označené a ponúkajú tzv. službu Cash Advance. Vyberaná hotovosť je vyplatená iba v mene tej krajiny, v ktorej je služba poskytnutá.

  • Výber hotovosti u obchodníka − Cash Back

Cash Back je automatická služba, ktorá spája pohodlné platenie platobnou kartou za služby a tovar a výber hotovosti. Pri platbe kartou u obchodníka v SR stačí požiadať o vydanie hotovosti.

Vybraná hotovosť sa započítava do celkového limitu vašej platobnej karty.

  •  Platba kartou u obchodníka v SR a zahraničí

Platba kartou u obchodníka je vykonávaná najmä prostredníctvom elektronického terminálu alebo mechanického snímača, tzv. imprinter. Pri platbe je transakcia spravidla potvrdená zadaním správneho PIN kódu, podpisom na účtenke z terminálu alebo priložením bezkontaktnej karty k bezkontaktnému terminálu.

Banka účtuje svojim klientom, ktorí platia kartou u obchodníka, iba poplatok uvedený v platnom Cenníku UniCredit Bank.

  • Prirážka za použitie karty u obchodníkov
    • V niektorých krajinách môžu obchodníci pridať prirážku za platenie platobnou kartou k celkovej cene nákupu.
    • Taký príplatok je na zvážení obchodníka a jeho výška nesmie presiahnuť náklady preukázateľne súvisiace s nákladmi obchodníka za prijímanie platobných kariet (napr. telekomunikačný poplatok a pod.).
    • Obchodníci sú povinní oznámiť výšku príplatku držiteľom kariet vopred, väčšinou prostredníctvom písomného oznámenia umiestneného pri pokladnici v obchode. Nejde o poplatok účtovaný UniCredit Bank.
  • Platba kartou na internete

Kartu používajte iba na webových stránkach, ktoré majú zabezpečený prenos dát (SSL protokol), v riadku adresy internetového prehliadača sa zobrazí https:// a ikona visiaceho zámku. Pri platbe kartou na internete sa spravidla uvádza celé číslo karty, doba platnosti karty a bezpečnostný CVC2/CVV2 kód.

Nikdy neuvádzajte PIN platobnej karty ani čísla účtov a bankové heslá.

Platobné karty UniCredit Bank umožňujú najbezpečnejší spôsob platenia kartou u internetových obchodníkov prostredníctvom využitia zabezpečenia 3DSecure.

  • Objednávka tovaru, služby po telefóne alebo poštou

Pomocou karty si môžete objednať tovar a služby telefonicky alebo poštou (tzv. MO/TO platby). Pred potvrdením objednávky vždy starostlivo zvážte, či je obchodník dôveryhodný, napríklad zverejňuje úplnú adresu, reklamačné podmienky a pod.


Bezpečné platenie na internete a MO/TO platby

Všetky naše platobné karty automaticky podporujú 3D Secure zabezpečenia karty. Pre najvyššiu ochranu karty na internete odporúčame používať kartu len u internetových obchodníkov, ktorí podporujú bezpečné platenie na internete 3D Secure.

Údaje potrebné pre platbu kartou na internete a MO/TO platbu:

  • 16-miestne číslo platobnej karty,
  • dátum platnosti karty (MM/RR),
  • CVC2/CVV2 bezpečnostný kód (pri podpisovom prúžku na zadnej strane karty),
  • aplikáciu Smart Banking / Business Smart Banking / Smart kľúč pre potvrdenie Push notifikácie v prípade platby u 3DSecure internetového obchodníka

BLOKÁCIA PLATOBNEJ KARTY

Chráňte svoju kartu pred zneužitím!

UniCredit Bank venuje ochrane vašej platobnej karty maximálnu pozornosť. Informujte sa preto o spôsoboch, ako zabezpečiť svoju kartu, a využívajte aktívne služby, ktoré vám ponúkame.

Blokácia platobných kariet

Pri strate platobnej karty je nutné kartu ihneď zablokovať proti ďalšiemu použitiu. Pre blokáciu karty kontaktujte Infolinku +421 2 6920 2090. Na Infolinke kartu okamžite zablokujú proti ďalšiemu použitiu a dohodnú sa s vami na vydaní novej platobnej karty. Blokácia vašej karty je vykonaná zadarmo.

UŽITOČNÉ DOKUMENTY

  • Obchodné podmienky

Doplnkové služby

  • Cestovné poistenie TRAVEL a poistenie kariet a osobných vecí SAFE
  • Zmena PIN kódu cez ATM
  • Informácie o karte cez Business Net Professional
  • SMS/email notifikácie o kartových transakciách
  • Priority Pass Digital