O bezpečnosti

UniCredit Bank kladie najvyšší dôraz na zabezpečenie svojich služieb a využíva najmodernejšie spôsoby overené skúsenosťami a znalosťami celej skupiny UniCredit.

Zabezpečenie produktov UniCredit Bank

Internetové Bankovníctvo

Prihlásenie do internetového bankovníctva je podmienené zadaním ID užívateľa  (prideľuje Banka) a kódu z bezpečnostného kľúča. Ten môže mať podobu Online Banking kľúča, SMS kľúča alebo tokena (kalkulačky). Spôsob zabezpečenia si volíte sami na pobočke pri zriaďovaní produktu. Kód z bezpečnostného kľúča slúži k prihláseniu do internet bankingu  aj pre podpisovanie transakcií. Prenos dát medzi bankou a vašim počítačom je zabezpečený. Je možné nastaviť automatickú SMS alebo e-mail, ktorý vás bude informovať o každom prihlásení do internetového bankovníctva. Samozrejmosťou je nastavenie denného limitu pre platby na účte a automatické odhlásenie z Internetového Bankovníctva pri dlhšej dobe nečinnosti.

Mobile Banking

Prístup a podpis platieb v aplikácii je chránený PINom. Aplikácia je zviazaná priamo s mobilným telefónom klienta, pričom do nej nie sú ukladané žiadne citlivé informácie. Maximálna poslaná čiastka nesmie prekročiť sumu 3.300 Eur. Pri trojminútovej nečinnosti sa aplikácia sama odhlási.

Infolinka

Poskytuje  informácie alebo realizuje požiadavky užívateľov súvisiacich s bezpečnostnými prvkami. Poskytnutie týchto informácii je striktne viazané na jednoznačné preukázanie totožnosti volajúceho prostredníctvom: kontrolnej otázky a odpovede alebo prostredníctvom identifikačného údaja klienta.

Typy bezpečnostných kľúčov

1. Online Banking kľúč

Mobilná aplikácia, ktorá generuje jednorazové časovo obmedzené kódy. Majitelia smartfónov môžu získať Online Banking kľúč stiahnutím aplikácie z Google Play, App Store alebo Market Place. Ostatné mobilné telefóny si sťahujú separátnu aplikáciu, ktorej odkaz zasiela banka formou SMS.  

Online Banking kľúč vám odporúčame:

  • ak chcete mať zabezpečenie, ktoré je zdarma
  • ak chcete mať zabezpečenie vždy pri sebe a nechcete nosiť ďalšie zariadenie
  • ak chcete mať 100% kontrolu nad transakciami, ktoré podpisujete
  • pokiaľ často cestujete do exotických krajín, kde nemusí byť SMS kód doručený včas

2. SMS autorizácia

Kódy pre prihlásenie a platby v Online Bankingu vám budú doručované prostredníctvom SMS. Pri zvolení tohto typu zabezpečenia potrebujete emailovú adresu pre zaslanie vstupného bezpečnostného hesla a číslo mobilného telefónu pre zasielanie jednorazových SMS kódov.

SMS klúč vám odporúčame:

  • ak sa zdržiavate prevažne na Slovensku
  • ak chcete mať zabezpečenie vždy pri sebe a nechcete nosiť ďalšie zariadenie
  • ak odosielate jednotlivé transakcie, kedy SMS kód obsahuje aj informácie o danej transakcii

3. Token (kalkulačka)

Prídavné zariadenie v tvare kalkulačky, ktoré aktivujete pomocou vlastného PINu čím si vygenerujete kód pre prihlásenie alebo podpis platby.

Bezpečnostný kľúč (kalkulačku) vám odporúčame:

  • ak ste užívateľ firemného účtu (majiteľ zaplatí jednorazový poplatok za token a má tak náklady za zabezpečenie pod kontrolou)

Zásady bezpečnej komunikácie a ochrany dát

Dodržovanie jednoduchých pravidiel vám umožní bezpečne ovládať účty prostredníctvom produktov internetového bankovníctva a minimalizovať riziko zneužitia vašich osobných údajov neoprávnenými osobami.

Prihlasovacie údaje, heslá, PINy

  • nikdy nezdieľajte ďalšej osobe svoje bezpečnostné údaje (ID užívateľa, heslo, PIN, bezpečnostný kód)
  • vyvarujte sa používaniu produktov internetového bankovníctva na verejnosti (napríklad v dopravných prostriedkoch) alebo v monitorovaných miestnostiach (napríklad v blízkosti bezpečnostných kamier)
  • predovšetkým pri prihlasovaní dbajte na svoje súkromie a skontrolujte, že ďalšie osoby nemôžu zaregistrovať vaše prihlasovacie údaje
  • nepoužívajte internetové bankovníctvo na počítačoch, pri ktorých si nemôžete byť istí, či na ňom nie sú nainštalované škodlivé programy (napríklad vo verejných internetových kaviarňach)
  • nenechávajte váš počítač či mobilný telefón bez dozoru; používajte zámky klávesníc a prístupové kódy k zariadeniu

E-mail

  • banka nikdy nezasiela e-maily s výzvou na  poskytnutie identifikačných údajov klienta, hesiel, PINov atď. Na takéto výzvy nereagujte a informujte  Infolinku UniTel
  • otvárajte iba dôveryhodné e-maily od známych a očakávaných odosielateľov. Pokiaľ sa vám javí e-mail podozrivo, je rizikové ho otvárať

Internet

  • navštevujte na internete iba známe a dôveryhodné stránky
  • vyvarujte sa sťahovaniu neznámych súborov z internetu do počítača. Môžu skrývať nebezpečné programy a vírusy.
  • buďte obzvlášť  opatrní pri používaní otvorených bezdrôtových sietí (dôveryhodnosť Wi-Fi pripojenia).
  • pokiaľ sa vám zdá prihlasovacia obrazovka k produktom priameho bankovníctva akokoľvek podozrivá, neprihlasujte sa a kontaktujte Infolinku +421 2 6920 2090

Aplikácie v mobile

Na mobilné telefóny inštalujte iba aplikácie z oficiálnych obchodov s aplikáciami - Google Play (Android), App Store (iOS), Market Place (Windows Phone).

Vírusy

  • program pravidelne aktualizujte
  • odporúčame používať najnovšie verzie antivírusových programov, ktoré majú implementované i detektory škodlivého softwaru
  • zároveň odporúčame na počítači používať firewall
  • aj smartfóny a tablety by mali byť vybavené antivírusovou ochranou
  • aj smartfóny a tablety by mali byť vybavené antivírusovou ochranou.

Operačný systém, internetový prehliadač

  • aktualizujte operačný systém počítača pomocou bezpečnostných záplat prípadne pomocou aktualizačných balíčkov vydávaných výrobcom
  • pravidelne aktualizujte svoje programy, obzvlášť dôležité je aktualizovať internetový prehliadač a tzv. zásuvné moduly (napríklad prehrávač Flash)
  • pre smartfóny a tablety odporúčame používať najnovšiu verziu operačného systému (tzv. firmware), ktorú výrobca pre zariadenie oficiálne ponúka

Pravidelne kontrolujte zostatky účtov a transakcie napríklad formou automaticky zasielaných SMS či e-mailov s príslušným obsahom.